Werkdrama's

Hoi wereld!

Ik werk nu al een tijdje bij de bakker en ik vind het echt heel erg leuk. Maar er is de laatste tijd wat veranderd.

Er gaan natuurlijk steeds mensen weg. Deze gaan dan naar de winkel, aangezien ik in de bakkerij zelf sta. Zo zijn er twee van mijn vriendinnen weg gegaan. Niet zo'n ramp, leek mij, aangezien ik met iedereen daar goed kan op trekken.

Ik heb eerst een tijdje in een supermarkt gewerkt, waar ik werd gepest. Er werd geroddeld over mij en ik werd uitgescholden, waar klanten bij stonden.

Ik ging met steeds minder plezier naar mijn werk en uiteindelijk kwam de manager naar mij toe om te vertellen dat ik over een maand niet meer welkom zou zijn, aangezien mijn werk tempo erg laag was en ik niet elke dag met een glimlach op mijn gezicht mijn werk deed.

Vind je het gek?!

Dit kwam natuurlijk vanwege alle pesterijen. Dit heeft invloed op hoe je werkt.

Ik ben twee dagen na deze gebeurtenis naar mijn manager toe gestapt en hem eindelijk verteld waar ik mee zit en wat er eigenlijk echt gebeurde. Hij schrok hier enorm van en was ook boos op zichzelf omdat hij dit niet door heeft gehad. Ook baalde hij ervan dat ik er niet eerder mee naar hem toe ben gegaan. Hij zei tegen mij dat hij er onmiddellijk iets aan ging doen.

Ik ben nog een dag daar geweest en daarna ben ik daar gestopt. Toen ik twee weken later een meisje dat daar samen met mij werkte whatsappte, vertelde ze dat de pesters op hun kop hebben gekregen en twee van deze meiden waren ontslagen.

Ik heb van deze situatie geleerd dat je voor jezelf moet opkomen en het niet tot het uiterste moet aan laten komen.

Maar nu gebeurd er weer iets raars waar ik laatst enorm overstuur over was. Zoals ik al zei zijn er twee vriendinnen naar de winkel gegaan en hebben ze mij alleen achter gelaten. Voor deze twee vriendinnen zijn drie nieuwe, twee meisjes en een jongen, voor in de plaats gekomen. Eerst kwamen de twee meisjes en toen twee weken later vertelde een andere collega, Rose, dat Patrick ook bij ons zou komen werken.

Rose is de dochter van de bazin en ze vertelde dat hij gay zou zijn en was heel negatief over hem. Ze sleepte iedereen mee, en ondanks dat ik deze jongen niet kende begon ik ook negatief over hem te denken! Heel fout! Toen hij er eenmaal was deed ik dus helemaal niet aardig tegen hem, puur omdat al deze meiden zo negatief over hem waren.

Het toppunt was dat deze meiden nu allemaal heel leuk en aardig en vrolijk tegen hem deden. Ik wist niet meer wat ik moest doen. Uiteindelijk ben ik met Patrick in gesprek geraakt en zijn we nu beste vrienden.

Laat je nooit never nooit beïnvloeden door iets wat andere mensen zeggen.

Je maakt de wereld er niet beter op als je iemand die je niet kent, gaat beoordelen! Het is fout en misschien vind jij diegene wel mega aardig!

Hebben jullie ook wel eens zo iets mee gemaakt? Ik ben benieuwd. Laat het weten in de comments!

Sunny turns to moon

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hallo Wereld!